annesophie2000.reismee.nl

We gaan weer op pad!

Lieve allemaal,

Het is weer zover; we hebben weer een vliegticket en rugtas en gaan op pad. Dit keer gaat de reis naar Zambia. We zullen Mart en Graciela daar bezoeken in hun natuurlijke habitat (een zeer bijzonder soort, overigens ;))

De voorbereidingen zijn getroffen, de malaria pillen in huis, en met de gele koorts spuit in het lijf is onze vaccinatie-bingo-kaart weer een beetje aangevuld. We zullen voornamelijk rondreizen in Zambia, maar voor de zekerheid heeft de tropenarts ook de cholerastempel in ons medisch paspoort gezet. Met deze stempel (en wat Dollars ;)) kunnen we eventueel ook afgelegen grensposten met Zimbabwe en Botswana passeren.

Woensdag 25 juli zullen we vanaf Dusseldorf, via Dubai naar Lusaka vliegen. In grote lijnen hebben we de planning van onze reis helder. Het eerste weekend zullen we kamperen bij Lake Kariba en voornamelijk heel veel bijkletsen (Mart, we hebben je echt gemist!!). Vervolgens verblijven we een klein weekje in Lusaka om kennis te maken met het dagelijkse Zambiaanse leven van Mart en Graciela, en bovendien wat uit te rusten. Daarna zullen we achtereenvolgens verschillende NP's bezoeken: Lower Zambezi NP, South Luangwa NP en de Victoria Falls. Een aantal accomodaties hebben we inmiddels vastgelegd en zijn zeer afwisselend; van daktent, luxe lodge, bushcamp tot hostels en tent. Daarnaast hebben we 1 binnenlandse vlucht gepland, van Lusaka naar Mfuwe (het is nog wat onduidelijk in wat voor soort vliegtuig...).

We hopen jullie weer een beetje te laten meegenieten van onze reis. Mijn oude vertrouwde Sony camera heb ik ingeruild voor een Nikkon, mèt WIFI, waardoor we naast onze iPhone foto's, nog betere foto's kunnen delen.

Moniek

Anne Sophie en Marcel, een hele fijne mooie vakantie en wees voorzichtig ?

Astrid

Heel veel plezier en goede reis!?

Theo

Erg Leuk idee...fotoreis en later gastspreker?

Henk

Heel veel plezier en de groeten aan Mart en z,n vrouw

Lianne

Gaaf zeg!! Ik ga jullie volgen ?! Veel plezier ???!

Marieke

Leuk om jullie Afrikaanse avonturen te volgen!:) succes met de laatste voorbereidingen en een goede reis!

Elle Atzori-Maes

Ik wens jullie een fijne vakantie en veilige terugkomst. Geniet van dit bijzonders?

Jop en Hennie

Wij wensen jullie een hele mooie vakantie en vooral veel genieten

Tjeerd

Heel veel plezier. Genieten!!

Rianne

Heel veel plezier!

Petra Bos

Wauw, wat zal dat een geweldig mooie reis zijn. Dit is heel eerlijk mijn droomreis die ik bovenaan mijn verlanglijstje heb staan! Ik ben heel benieuwd naar jullie verhalen en foto's dus ga het zeker volgen!

Yvonne & Erik

Geniet ervan! En leuk dat jullie ons laat meegenieten

Tiara Tours